زبان سرخ
خوشه چين خوشه چين

تجربه به اثبات رسانید که تک روی درسیاست  گلیم را برای بیگانگان هموار نمود. اگرکشوراز راه تک روی مسیرارتقائی خودرا دنبال مینمود. برای همچون یک اداره، داوود خان بهترین فیگور بود.

اگرکشور مسیر ارتقائی خودرا از طریق تک حزبی میخواست دنبال نماید. حزب دمو کراتیک خلق از لحاظ سازمان تشکیلاتی بزرگترین حزب سیاسی در کشور بود.بگذارکه بزها تک روباشند. این تکه بزها اند که زنگوله برگردن درپیشا پیش رمه درحرکت می افتند وچوپان به تعقیب رمه ، تکه  گذارش ده به چوپان و چوپان به صاحب رمه.

جامعۀ گو سفندی

لایق حکومت گرگان است

                      "برتراند راسل"

خوانین و متنفذین و بعضآ سران قبایل هیچ گاهی به آ گاهی توده ها علاقه نگرفته اند و نمی خواهند که  بگیرند.

چپ دارای اندیشۀ "عیاری" به حیث نیروی عمده وهم آهنگ کنندۀ جنبش میهنی درپهلوی سائرنیروهای پیش گام، وارث حقیقی ادارۀ کشورآ زاد ومستقل وغیروا بسته میباشد.

دریکی ازمقالات خوددوسال قبل نوشته بودم که ازچپ آمده بود چاره جزاین نبود که ازراست نبرآ ید. به احترام همان کفن کش قدیم  کنون که ازراست آ مده است چارۀ جز این نیست که ازچپ بیرون نرود چه نوع چپ، چگونه چپ، چپ گوش به فرمان  یا چپ بی اراده و بی خصلت، چپ تسلیم شده و یاچپ دارای اند یشۀ ((عیاری)) خود ارادیت ملی.........؟؟؟؟؟؟؟

  امید که تحلیل گران سیاسی مانظریات استادانۀ خودرابخاطرروشن شدن موضوع بنویسند.

ضرب ا لمثل است که میگویند

اززمان کیخسرو وکی قباد

زبان سرخ سرسبزمیدهد برباد

میشنیدیم که میگفتند

واقع  درشهرکا بل، زورآ باد

همین قسم شروع

 ازقندهار و مزار و فیض آ باد

تا به کلکته ومدراس وجلا ل آباد

حکم میراند ستم، ظلم مینماید،اولا دآ دم با لای اولا دآ دم، با اسم و رسم،گونا گون و مختلف دمادم وهردم، فشارمیدهند طوریکه روغن میکشند ازپندانه وزغروشرشم. درکشورما همه ظلم کردند(( یک عده به شمارانگشت پیروان همه ادیان ومذاهب))  .همه شاهان وامیران ظالم خودرا سایۀ خدا معرفی کرده اند وملا برای شان خطبه خوانده است.

گرچه که انکشافات چندد هه اخیرهمه سیروتحول خودرا از حوادث تقریبآ سه صد سال اخیرگرفته اند وبه استبداد یک تعداد محدود حکمرانان خاندان محمد زائی(عبد الرحمن، نادرخان و هاشم خان) انگشت انتقاد میگذارند. اما به شاه محمود خان ازجانب یک عده  پدر دمو کراسی اطلا ق میگردد و به محمود طرزی، القاب شایستۀ بلند درجۀ انسانی داده شده است. یعنی اعمال زشت ونیکوی هرکس همیش روی صحنه ظاهر میشود. احزاب مترقی، (خلق وپرچم) این دوجریان مساوی وموازی باهم برادر، ازخود خبرندارند که  لباس های عزا داری(( سیاه)) نورمحمد تره کی و حفیظ ا لله  امین وببرک کارمل ومحمود بریالی وداکترنجیب الله وشخصیت های مهم کلیدی سیاسی کشور را برتن دارند هریکی به جانب داری ازشهدای عزیز خویش عزا دارمیباشند.

ضرور است که با هریک ازین ها همدردی خودرا اعلان نما ئییم و بگو ئییم که همه علل و عوامل این حوادث درد ناک نا شی ازاعتماد غیرآگاهانۀ با لای اجانب بوده است که یکی پی دیگرافراد درجه یک سیاسی کشورمارانا بود ساختند.درین روزها صحبت ازوحدت هاوکنارآمدن ها است. درین باره عدۀ زیاد از روشنفکران که مستقلانه می اندیشند و یا نماینده گی از حلقات مینمایند اسمای خودرا در لست ترتیب شده به اصطلاح از جانب سکرتریت کمیتۀ هما هنگی درسایت خاوران به نشر سپرده شده است. میگو یند که ما تخم مرغ نمی باشیم که رنگ شویم به روزهای عید توسط ما میدان تخم جنگی گرم شود. یکی سرک شود. دیگری پچک این  پچک شدن ها وسرک شدن ها ملت ما را به ماتم نشانده است. هرنوع فیصله های غیابی آنهم مهرو تاپۀ امریکا، ماسکاو بروکسل را  در پائین داشته باشد درد ملت ما را دوا نکرده است و نمی کند. مگرآنکه  ارا دۀ  ملت در آ ن دخیل باشدو(دموکراتیک نوین) میگوید که ما هم دل تلخ شده ایم.اگرما سکاو وپیکنگ روی هژمونی باهم کنارنیامدند. این دیگر جرم افغا نها است که طرفین درمقابل هم تفنگ گرفتند. درین باره قربانی داده اند اخیرآ((افغان ملت)) دروجود دولت موجود بالای جریان خون استاده است. عدۀ تا به بجلک پا وعدۀ دیگرتابه ناف درخون غرق شده اند.

یعنی که شخصی از یک خانواده(( سیاسی واجتماعی)) را نظربه اعمال زشتش خراب معرفی مینمایند.آن خانواده خراب است، آن حزب سیاسی خراب است.

نه دینی مقصراست و نه مذهبی و نه آ ئینی،هرآنچه که دیده میشود درعمل کرد افراد است.   قومی را  بخاطر یک نفرازیک قوم ویا ملیت بد و خراب معرفی کردن، اندشۀ خبیثانه است.  نه خیرجرم عمل فردی است .به شخص دیگری قابل انتقال نیست، برای خانواده، اقوام وملیتها قابل انتقال نیست. پدران ومادران اطفال را به دنیامی آورند یگانه آرزوی شان این است که اطفا لشان اعمال صالحانه ازخود نشان دهند و انسان های مدبر و خیرخواه بارآیند.احترا م به خانواده ها،اقوام ومذاهب شرط اول انسا نیت است ودفاع درمقابل تعرض حق طبعی هرانسان است.

اما ن الله خان یک شهزاده بود مربوط به خاندان محمد زائی بود. اقوام دیگری به اوخیانت نکرده بودند.غلام نبی خان چرخی به اوخیانت نکرده بود، این نادرخان سپه سالاراما ن الله خان خیانت رامرتکب شد.خیانت دیگری اونموداین بودکه جنگ ملیت هارا سازمان داد.اما طا لبان به تکراراین قصه روحیۀ تازه تری بخشید. یکعدۀ  سران قبایل بودند که دشمنی کردند، نه توده ها، دست و پای اقوام و ملیت های بی خبرازحوادث قابل بوسیدن است. زیرا که تودۀ های اصیل به هردین و آ ئینی که میباشند صداقت وانسانیت ازچهره هایشان فوران مینماید.

جداشدگان حزب اسلامی افغانستان خواهان گفتگو با مخالفان

 

          

         بیشتر اعضای حزب اسلامی که حالا به رهبری آقای ارغندیوال فعالیت می کنند، از چهره های شناخته شده ای هستند که در گذشته در فعالیتهای سیاسی و نظامی در کنار گلبدین حکمتیار بودند

عبدالهادی ارغندیوال، رهبر اعضای حزب اسلامی افغانستان که از گلبدین حکمتیار جدا شده اند، اعلام کرده که برای برقراری صلح و امنیت نیاز است با همه جناحهای مخالف مسلح دولت مذاکره شود.

آقای ارغندیوال در سخنانی در کابل، پایتخت، در عین حال گفته است که حزب به رهبری او برای آوردن صلح در افغانستان تلاش خواهد کرد.

بیشتر اعضای حزب اسلامی که حالا به رهبری آقای ارغندیوال فعالیت می کنند، از چهره های شناخته شده ای هستند که در گذشته در فعالیتهای سیاسی و نظامی در کنار گلبدین حکمتیار بودند.

حالا رهبران این حزب می گویند هیچ ارتباطی با گلبدین حکمتیار ندارند و این که تلاشها از سوی رهبران این حزب برای آوردن حکمتیار به صحنه سیاسی شدت گرفته فقط در حد یک شایعه است.

آقای ارغندیوال، رهبر این حزب در عین حال می گوید از طرح مذاکره با همه گروههای مسلح مخالف دولت حمایت می کند.

او گفت: "فراهم آوری امنیت و ثبات در این کشور از راههای نظامی ممکن نیست."

آقای ارغندیوال افزود: "ما معتقد هستیم که دولت برای آوردن صلح نه تنها با آقای حکمتیار بلکه با طالبان هم باید به تفاهم برسد و ما از این طرح حمایت می کنیم."

یکی از خواستهای دیگر این حزب قانونمند شدن حضورنیروهای خارجی درافغانستان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

رهبران این حزب همچنین اعلام کرده اند که در آینده نامزد خود برای اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری را نیز معرفی خواهند کرد. در حال حاضر شماری از اعضای این حزب محافظه کار در مقام های ارشد دولتی نیز کار می کنند.رهبران این حزب در پایان یک گردهمایی سه روزه در کابل اعلام کرده اند که چندین شاخه کوچکی که قبلاً از بدنه حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار جدا شده بودند حالا به حزب آنان پیوسته اند              

به گفته رهبران این حزب درحال حاضر دهها هزارتن درسراسر افغانستان عضویت حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندیوال را به دست آورده اند.

دقت:از ابتدای تغیر وتحول در افغا نستان(( داوُد خان)) بعد ش(( حزب دمو کراتیک خلق افغا نستان)) زمانیکه نامی از گل بدین حکمت یاردرعرصه سیاسی و نظامی برده شده است ویاگرفته شده است.به شکلی ازاشکال تغیراتی بوقوع پیوسته است. این خودش یک نوع عملیۀ است که دستگاه استخبارات پاکستان درتطبیق اهداف خودش خیلیها مو فق بیرون آ مده است.

زمانیکه ثور 57 درافغا نستان به اتفاق افتاد  گو یا این حادثه مقنا طیسی بود در زیر زمین گورشده  که پای روسها را در قضا یا دخیل ساخت وبعد این جنگهای فرسایشی روس هارا وادار به عقب نشینی نمود از یک طرف و ازطرف دیگر جو سیاسی به سمتی پیش رفت که اتحاد شوروی را از اهداف استرا تیژیکی که در سر می پروراندند به عقب نشینی وا داشت.

  این عقب نشینی  دست بازی را برای گربا چوف ویلتسن از جمله فعالین بر جسته وجوا نان نزدیک به خروسچف(( اعضای کمسمول)) دورۀ رویزینیزم داد که پریسترویکه یا دوره بازسازی را ( گربا چوف)اعلان نماید.

پریسترویکه تأ ثیرات خودرا در افغا نستان گذاشت. و باعث تغیر رهبری شد. حزبی که بر بنیاد یک خط سیاسی و ایدیولوژی رشد و راه تکامل خودرا پیمود ه بود. سیاست مداران دست اول کشور که متکی به خود نباشند. به حیث هنر پیشۀ سیاسی، سیاست های کشور حامی را به نمایش می گذارند.

توجه تو جه: صحنه صحنۀ نا تک است(( تیاتر)) هنر مندان از بالای ریسمان بخاطر قهرمانی ازبا لای ریسمان عبورمینمایند.

طوریکه خط انتخاب شده به ما نند ریسمان به دو سمت مخالف بسته میشود و هنر پیشه مجبور است روی ریسمان در فضا راه برود و حین راه رفتن میلۀ وزنیین آ هنی را برای حفظ کنترول در دستان خود داشته میباشد. کسیکه از بالای این ریسمان عبور نمود قهرمان است. ازینکه هنر پیشه ها نتو انستند ازخط عبور کنند. دیگر گناه توده ها چه میباشد که قربانی میدهند. ما دیگر حق نداریم بخاطر این هنر پیشه ها که درنیم راه  خط  سقوط کردند ما هم درپهلوی آنها خودرا سقوط یا فته تلقی نمائیم ما به حیث تما شاچی قضاوت مینمائییم که هنر پیشه ها نتوا نستند که هنرنما ئی نمایند.

عقب نشینی حزب((حزبیکه بربنیاد تئوریهای پیش روعصردرآب وهوای سو سیالیزم جهانی نطفه گذارده شد وازان منبع تغذیه گردید وبه حیث یک درخت  دارای شاخ وبرگ گردید))  به سوی مصالحه زمینۀ آ نرا مساعد ساخت که  اکثر دست اند رکاران حزب به دوطرف مخالفین آشتی ناپذیر دیروزخود(( جمعیت اسلامی وحزب اسلامی))پناه ببرندونزدیک شدن یک جناح حزب باگلبدین حزب را دونیمه می شکناند وراه را به سوی فرسایش شدن حزب نزدیک میسازد.

همین طور ایجاد شورای هما هنگی با گلبدین درمقابل شورای نظار عبدا لعلی مزاری را در دام آی اس آی و طالبان انداخت و نزدیکی دوستم و مذاکره جنرال دوستم با گلبدین، باعث تضعیف دوستم میگردد دوستمی که در هیچ جبهه عقب نشینی نکرده بود. بعد ها کنار آ مدن گلبدین، با دولت آ قای ربانی و و رخنه کردن او در پسته های دفاعی طرف شرق کشور زمینه را برای پیروزی طا لبان آ ماده ساخت.

کنون جلسه خیمه پلی تخنیک خیمۀ که اساس آ ن ضریب منفی داشت دام نوی است برای سقوط دولت آقای کرزی به خاطریکه کشور های سر مایه داری هیچ گاهی نخوا سته اند که دو ستان دائمی داشت باشند.

کاندید دمو کراتها به ریاست جمهوری امریکا، آ قای اوباما  چنین گفته است:" من فکرمي کنم که حکومت کرزي ازپناهگاه  دوران جنگ بيرون نبرآمده است تا افغانستان ، حکومت آن ، دستگاه قضايي ونيروي پليس را به نحوي سازماندهي بکند که اعتماد مردم را برانگيزد". اوباما مي افزايد: " ازاينرو مشکلات زيادي درآنجا وجود دارد". صحبت او با ما در مسئلۀ افغا نستان فکر عمیق را می طلبد

چپ دارای اندیشۀ "عیاری" وارث حقیقی ادارۀ کشورآ زاد ومستقل وغیر وا بسته میباشد

دریکی ازمقالات خوددوسال قبل نوشته بودم که ازچپ آمده بود چاره جزاین نبود که ازراست نبرآ ید. به احترام همان کفن کش قدیم  کنون که ازراست آ مده است چارۀ جز این نیست که ازچپ بیرون نرود چه نوع چپ، چگونه چپ، چپ گوش به فرمان چپ بی اراده و بی خصلت چپ تسلیم شده و یاچپ دارای اند یشۀ ((عیاری)) خود ارادیت ملی.........؟؟؟؟؟؟؟

  امید که تحلیل گران سیاسی مانظریات استادانۀ خودرابخاطرروشن شدن موضوع بنویسند.


July 20th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات